    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postoj a kontrola drogowa
    Date: Thu, 21 Oct 2004 19:49:20 +0200

    Nie chciałem się włączać, pozwolę sobie jednak dorzucić dwa grosze. Od
    zawsze było tak, że trzeba było złapać kierującego jednak na jeździe.
    Siedzieć sobie mógł do woli. Aż wreszcie tak ze 2-3 lata temu bodaj Sąd
    Najwyższy wypowiedział się, że wystarczy samo przebywanie kierującego pod
    wpływem w samochodzie na miejscu kierowcy, jeśli samochód jest gotowy do
    odjazdu (są kluczyki w stacyjce, albo usiłuje je włożyć).

    Chodziło o to, by nie zmuszać policjantów do niebezpiecznego polowania.
    Przedtem, jak widzieli pijanego wsiadającego do pojazdu, to musieli czekać,
    aż ruszy. No i przy zatrzymaniach dochodziło do różnych nieszczęść.

    Ale to ustanowione wyrokiem w sumie obowiązującym w tamtej sprawie
    domniemanie jest do obalenia. Ja to będzie na przykład niesprawny samochód,
    a czekający na holownika kierujący będzie pił piwo, to moim zdaniem
    spokojnie zostanie przez sąd uniewinniony. Wszak w taki wypadku przestępstwa
    / wykroczenia dokonać nie mógł, choćby chciał.