  • Data: 2007-08-29 19:17:38
    Temat: Re: Postepowanie mandatowe, sad grodzki i KRS - ?
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Alan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1188409422.857421.92030@k79g2000hse.googlegroup
    s.com...
    > Witam!
    > Czy jesli nie przyjalem mandatu od policji to czy moge uczynic to przy
    > wizycie na komisariacie w odpowiedzi na wezwanie w celu wyjasninia
    > sprawy? Na negocjacje kwoty manddatowej nie licze :)

    niestety nie możesz już teraz oświadczyć, że jednak przyjmujesz mandat, bo
    rozmyśliłeś się; albo od razu przyjmujesz mandat, gdy policjant oświadcza,
    że popełnileś wykroczenie, jakie i z jakiego art. i że nakłada na ciebie
    mandat i pyta czy przyjmujesz, czy nie, albo nie przyjmujesz a on informuje
    cię że sprawa zostanie skierowana do sądu grodzkiego po sporządzeniu wniosku
    o ukaranie

    > Jesli nie, to czy cos zyskuje przyznajac sie do winy? Pytam bo widmo
    > walesania sie ze swiadkami po sadach i ponoszenia dodatkowych kosztow
    > nie nastraja mnie optymistycznie.

    przyznając się do winy zyskujesz to, że sąd może wymierzyć ci łagodniejszą
    karę - za wykroczenie z art.51kw grozi kara aresztu, ograniczenia wolności
    albo grzywna - zawsze wtedy możesz uzyskać karę grzywny lub ograniczenia
    wolności, jeżeli dodatkowo przyznasz się, wyrazisz skruchę no i oczywiście
    wcześniej nie byłeś karany ani za wykroczenie ani za przestępstwo - każda
    karalność się liczy

    > Czy wyroki z artykulow Kodeksy Wykroczen sa odnotowywane w KRS czy
    > gdziekolwiek indziej? Inaczej mowiac czy nie bede traktowany w razie
    > czego jako osoba karana?

    w krajowym rejestrze karnym wykazuje się m.in. także prawomocne skazania za
    wykroczenia na karę aresztu; zatem tylko gdy taka kara wobec ciebie zostanie
    orzeczona, wtedy jesteś osobą karaną i w KRK to figuruje

    > Na marginesie zostalem wylegitymowany wieczorem ze znajomymi przez
    > policje i nieslusznie chciano nalozyc na mnie i kolege mandat 200,- z
    > art. 51KW.

    życzę szczęścia

    pzdr