  • Date: Wed, 10 May 2006 15:06:05 +0200
    From: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy - Złamałem ustawę o prawie autorskim.

    Bartosz wrote:

    > Wykonałem stronę dla pewnego gospodarstwa agroturystycznego. Na stronie
    > umieściłem mapkę terenu (drogi dojazdowe). Okazało się że mapa ta jest
    > własnością firmy map1. Teraz żądają uiszczenia opłaty w wysokość 3 krotności
    > licencji tzn. 3000zł.

    Szczerze? Dobrze Ci tak. Domorośli webmasterzy nagminie łamią prawo
    autorskie i rzadko którego udaje się za to "ścignąć". A jeśli stronę
    zrobiłeś za pieniądze, to chyba mają prawo do 5-krotnej wartości
    licencji.

    OK. A teraz najpierw sprawdź, czy te 1000,- za licencję nie jest
    wyssane z palca, bo może być.

    > Mapę usunąłem jak tylko dowiedziałem się że jest ich własnością. Czy jeśli
    > wykorzystałem fragment mapy nieświadomie (pobrałem go z Internetu z miejsca
    > gdzie nie było informacji o ochronie prawnej) złamałem prawo?

    Ochrona prawnoaoutorska przysługuje niezależnie od spełnienia przez
    właściciela praw autorskich _jakichkolwiek_ warunków. W tym warunku
    poinformowania o tym, że jest świadomo swoich praw.

    > Jak można się bronić w takim przypadku.

    Zaproponuj im ugodę: dasz im 300,- zł za odstąpienie od postępowania
    przed, albo niech Cię pozywają. Sprawa będzie się cięgnąć przez
    kilka lat, więc możliwe że się zgodzą mimo niemal pewnej wygranej.

    Pozdr,
    --
    ŁK