  • Data: 2005-10-19 16:24:26
    Temat: Re: Policja i prawa obywatelskie
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2005-10-19 18:08, Robert Tomasik wrote:

    > A później niech przygotuje tak ze 200 zł na grzywnę. Choć w praktyce,
    > to po prostu Policjant to wyśle do sądu bez przesłuchania, bo to
    > bardziej prawo obwinionego, niż konieczność.

    Płacić grzywnę za co? Żeby zostać zobligowanym do grzywny musi być
    orzeczenie sądu a policja nie jest organem prawnym do karanie grzywną.
    Zresztą... swego czasu miałem podobną sytuację. Zostałem wezwany na
    policję w charakterze strony pokrzywdzonej, miało dojść do konfrontacji.
    Sprawa poszła z urzędu jako, że miałem uszczerbek na zdrowiu i wezwałem
    policja na miejsce zdarzenia. Oczywiście pojawiłem się, posadzono mnie
    na jednej ławie w korytarzu zaraz obok świdka w sprawie, który był
    bliskim kolegą osoby, która mnie wysłała do szpitala. Czekałem 2,5
    godziny. Wkurzyłem się, wyszedłem instruując dyżurnego, że jak śledczy
    raczy się pojawić to jestem pod telefonem (zostawiłem numer oraz
    adres).Po 3 miesiącach dostałem pismo z policji, iż sprawa została
    umożona z powodu niewykrycia sprawców. Żenada! Sprawców wskazałem, byli
    świadkowie, oczywiście ani oni się nie pojawili na przesłuchaniu ani ja
    nie dostałem powtórnego wezwania bo śledczy prowadzący sprawę był w
    terenie w czasie pierwszego terminu wezwania. Oczywiście sprawy mogłem
    tak nie zostawić, zrobić borutę w komendzie oraz założyć sprawę cywilną
    tylko czy ja zgłaszając przestępstwo i obligując do działania policję
    mam się sam z tym wszystkim szarpać?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://unixlab.info/~kaczor/protokol.jpg