  • Data: 2016-09-30 11:45:17
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-30 o 11:29, szerszen pisze:

    > Z jaką instruckją? ;)

    Np taką:
    http://www.apator.com/uploads/files/Produkty/Podziel
    nik_kosztow_ogrzewania/i-pl-021-2016-e-itn-30-51-30-
    6.pdf
    http://tinyurl.com/hylxnhc

    Gdzie napisano, że naliczanie następuje po przekroczeniu 23* przez
    temperaturę grzejnika. Jeśli masz kaloryfer zimny, a podzielnik nalicza
    to trzeba reklamować wadliwe działanie.

    > Chodzi o efekt końcowy, a efekt jest taki, że przez 20 lat w sezonie grzewczym
    miałeś albo nieduży zwrot, albo niedużą dopłatę, po założeniu podzielników masz
    zawsze dopłatę, zawsze dużą, wspomniane przeze mnie okolice 1000 zeta ze mieszkanie
    około 50m2.

    Ze wszystkim tak jest, że namawiają nas do oszczędzania, natomiast
    dostawcy tego dobra chcą wciąż zwiększać przychody. Dlatego woda, prąd,
    itp itd wciąż drożeją. Im bardziej będziemy oszczędzać, tym szybciej
    będzie drożeć.

    Kiedyś za wodę płaciło się grosze ryczałtem, a na każdej ulicy stała
    studzienka, z bloków wystawały ciągle cieknące kraniki do podlewania
    ogródków. Podobnie było z ogrzewaniem. Mnóstwo ciepła się marnowało do
    momentu założenia podzielników. Ale wtedy dostawca zaczął mniej
    sprzedawać więc podniósł cenę. Może, bo jest monopolistą.