  • Data: 2009-05-31 17:45:44
    Temat: Re: Podział majatku po śmierci matki
    Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "leon"
    > Witam.Rok temu zmarła moja matka. Teraz dowiedziałem się ze miała w banku
    > pieniądze, które moje rodzeństwo je wyciągło po śmierci i podzieliła
    > między siebie a innych pominęli. Czy tak według prawa mogli zrobić?

    Legalnie chyba nie. Powinna być decyzja sądu. Sad rozsadza na podstawie
    przepisów prawnych (dziedziczenie ustawowe) lub z uwzglednieniem testamentu
    (matka mogła zapisać ile komu czego) jesli taki był i dostarczono go do
    sądu. Jezeli nie było testamentu to prawdopodobnie sąd podzieliłby wszystkim
    dzieciom zmarłej matki "ustawowo" czyli po równo. Dom, samochod,
    pieniadze - wszystko po rowno.
    W praktyce chyba ludziska biorą kasę po cichu dopóki bank się nie dowie o
    smierci - pod warunkiem ze żyjący są wpółwłascicielami konta.
    Od legalnego spadku US moze naliczyć podatek od spadku - w kazdym razie
    trzeba złożyć zeznanie PIT nr coś tam i wyliczyc co wchodzi do spadku -
    nieruchomości, samochod, ziemia, akcje , pieniadze - wszystko.
    Ale jezeli nie opiekowałeś się matką, nie utrzymywałeś kontaktów a pozostałe
    rodzeństwo to robiło to może daj spokój....