eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOgromne kaucje a brak zainteresowania źródłami dochodów › Re: Podatkiem dochodowym w (głupich) bogaczy! [Was: Ogromne kaucje a brak zainteresowania źródłami dochodów]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 31 Aug 2015 00:00:22 -0700 (PDT)
    <mrovjb$4rt$1@node1.news.atman.pl> <a...@w...eu>
    <55e00f69$0$27530$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrp38a$8ho$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mrp63u$h0g$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Podatkiem dochodowym w (głupich) bogaczy! [Was: Ogromne kaucje a brak
    zainteresowania źródłami dochodów]
    From: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 10:28:47 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Andrzeju - czytając ciebie nasuwa mi się na myśl znane powiedzenie -
    > dlaczegoś biedny? Boś głupi. I - być może - vice versa.

    Ale to nie tylko moje zdanie.

    Nie powiesz mi, że Bill Gates jest biedny i głupi.
    On również mówi, że system należy zmodyfikować bo teraz
    nie bilansuje się - kasa idzie tylko w jedną stronę
    a głównym płatnikiem są banki centralne.

    Mój autorski pomysł (nk - nowoczesny kapitalizm)
    to nacisk aby sfera finansów koncentrowała się na firmach,
    firma - drugi dom.
    Natomiast sfera egzystencjalna była problemem państwa.
    Państwo musi tak zorganizować życie obywateli aby byli bezpieczni.
    Ich poziom (luksus) ma zależeć właśnie od firmy a nie od ćwoka,
    który koncentruje się na wydymaniu pracownika jak Kunta Kinte.

    Ten niby kapitalistyczny system dla ludzi nie będących w układzie
    jest systemem bez wyjścia. Taki system marnuje entuzjazm i niszczy
    talenty a co za tym idzie opóźnia postęp cywilizacyjny.

    Popatrz na tą debilną dyskusję polityków na temat wieku
    emerytalnego. Nie widzą, że każdy bezrobotny niezależnie
    od wieku to przecież emeryt tylko wielu, zwłaszcza młodych,
    nie chodzi do MOPSA bo zwyczajnie się wstydzi.

    Andrzej.