  • Data: 2011-01-19 21:11:20
    Temat: Re: Poczytalność sprawcy.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Ale jeżeli ktoś tego przestępstwa nie popełnił, >teoretycznie mógł w tym
    >czasie spać, pić wódkę, kochać się, prowadzić

    ...ale jednak coś go na tę salę sądową sprowadziło... m.in. te same dane
    będą podstawą pracy biegłego

    >Wcześniej myślałem, że biegli między innymi >przepytują oskarżonego o same
    >okoliczności popełnionego czynu. A tu wydaje >się, że badają ogólny stan i
    >na tej podstawie wydają opinię, czy np. 19 >stycznia 2009 r o godzinie
    >10-tej ktoś był zdolny do kierowania swoim >postępowaniem

    Badają zarówno ogólny stan zdrowia, jak i stan w sytuacji w określonym
    czasie i konkretnych okolicznościach. Bo to drugie jest punktem
    zainteresowania.
    Sytuacje, że ktoś mówi, że go w ogóle go tam nie było są rzadkie, wtedy będą
    musieli ograniczyć się do określenia poczytalności w chwili X, m.in. na
    podstawie stanu ogólnego, sposobu w jaki tłumaczy alibi etc. Biegły nie
    będzie rozstrzygał i wnikał o tym czy faktycznie popełnił czy nie, może po
    prostu napisać, że nie znajduje podstaw do tego, że ktoś był niepoczytalny.