    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PoRD "niedostosowanie prędkości do warunków..."
    Date: Thu, 13 Sep 2007 10:49:30 +0200

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:fc9vgv$fne$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Cichociemni i wideorejestrator...
    > Jechali sobie dość długo za mną, tereny przeróżne (od zabudowanego do
    > fragmentów autostrady), pogoda paskudna. Zatrzymany zostałem, "panie, co
    > tak szybko jedziemy, będzie mandacik 200zł" - ciekawy byłem za co jak
    > jadę zgodnie z przepisami tylko że spieszy mi się okrutnie -
    > "niedostosowanie prędkości do warunków drogowych" bo pogoda paskudna,
    > pada, ciemno, a ja grzeje na drodze szybkiego ruchu 90km/h i jeszcze
    > miejscami na przerywanej ośmielam się wyprzedać (bez przekroczenia
    > dozwolonej prędkości!, pare razy wyskoczyło na rejestratorze
> [...]

    Z tego co napisałeś to Art.60 nie został naruszony, chyba, że miałeś
    pasażera i robiłeś coś co jemu zagrażało. Jeśli już to Art.19 o prędkości w
    stosunku do warunków, ale jeśli nie było przesłanek, że nie panujesz nad
    pojazdem to moim zdaniem jest to szykanowanie kierowców lub liczenie na
    łapówę. Jest jednak druga strona medalu. Przekroczyłeś prędkość, ale nie
    jest to niedostosowanie do warunków tylko do przepisów. Trzeba było jechać
    89.

    neelix