  • Data: 2007-07-23 20:43:00
    Temat: Re: Po studiach co z WKU?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23.07.2007 PawelM <p...@o...pl> napisał/a:

    > ...i skończą studia max w 2007 :( ja zaczełem w 2001 i prawdopodobnie
    > skończę w 2008, więc się nie łapię :(

    Jak 'zaczęłeś', to nie wiem, czy skończysz. ;-) A tak bez złośliwości -
    to skąd wiesz, widziałeś już przyszłoroczne rozporządzenie? :) Bo ledwo co
    się tegoroczne ukazało. :)

    Już od jakichś dwóch lat jest warunek, że przenoszą tylko tych, którzy
    zaczęli przed 2002/2003. Tylko po prostu w tym roku skończyło studia 3/4 tych,
    którzy zaczęli w 2002/2003 (ci, którzy skończyli 5-letnie studia bez
    poślizgu i wszystkie opóźnione o rok licencjaty/inżyniery ;) i w
    mediach zaczęło się wielkie halo, bo jaśnie państwo studenci jakoś nie
    chcieli przyjąć do wiadomości, że ministerstwo od początku wdrożenia tych
    przeszkoleń podczas studiów deklarowało, że dla takich, którzy mieli szanse
    odbycia tego przeszkolenia i go nie odbyli, przeniesienia do rezerwy z
    automatu *nie* będzie. Od początku mówiono wprost, że te przeszkolenia to
    zmiana ogólnej koncepcji traktowania absolwentów pod względem ZSW.

    Rzeczowo sprawę biorąc, to o ile przez te siedem lat kontynuujesz te same
    studia, to przecież nie masz możliwości odbębnienia przeszkolenia podczas
    studiów, więc nie powinni Cię 'karać' brakiem przeniesienia. W takim duchu
    przynajmniej było napisane uzasadnienie dla obecnego rozporządzenia - że
    chodzi o niekaranie tych, którzy na przeszkolenie iść ze względów
    formalnych nie mogli. A studiować jak wiadomo można wiele lat i nie warto się
    spieszyć ;)
    --
    Samotnik