  • Data: 2007-06-19 14:20:19
    Temat: Re: Plagiat a replika - gdzie szukac informacji?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.06.2007 Bartek <b...@o...pl> napisał/a:

    > No właśnie, ale jakie warunki muszą by spełnione w przypadku np. większej
    > produkcji, jeśli prawa autorskie nie wygasły i nie ma zgody (swoją drogą
    > gdzie to można sprawdzic).

    Jak nie ma zgody to nie można i już.

    > Gdzieś słyszałem, że replika musi różnic sie co najmniej "x" procent od
    > oryginału i wtedy wszystko ok. Ale ile to procent musi byc, gdzie to
    > sprawdzic i jak te procenty interpretowac?

    Nie, nie jest wszystko ok i nie ma zależności procentowych. Jeśli utwór
    pierwotny będzie rozpoznawalny to ta cała replika będzie opracowaniem tego
    utworu a do rozporządzania takim opracowaniem potrzebna jest także zgoda
    autora utworu pierwotnego. Nb. replika to jak już chyba napisano to kopia,
    a kopie są wierne. Jeśli podpiszesz taką kopię swoim nazwiskiem - to jest
    to plagiat.

    --
    Marcin