  • Data: 2003-01-27 19:10:45
    Temat: Re: Pismo procesowe - dot. zgłoszenia wierzytelnosci
    Od: "patra" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik pejter <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b13tu3$gdi$...@n...tpi.pl...
    > Witam !!!
    >
    > Szanowna grupo !
    > Od jakiegos czasu borykam sie z pewnym problemem. Firma z którą
    > wspolpracowalem oglosila w pazdzierniku upadlosc. Otrzymalem wtedy pismo z
    > sądu gospodarczego w Warszawie zawiadamiajace mnie o wszczeciu
    postepowania
    > upadlosciowego, i wzywające do zgłoszenia wierzytelnosci. Tak wiec
    wyslalem
    > im jakies tam pismo przewodnie + faktura za którą mi nie zaplacili.
    Dzisiaj
    > otrzymalem pismo, w którym wzywa sie mnie do usuniecia braków formalnych
    > polegających na:
    >
    > "Nie zalączono dowodów potwierdzających istnienie wierzytelnosci.Nie
    > okreslono do której kategorii ma byc zaliczana wierzytelnosc."
    >
    > Teraz to ja juz nie wiem co ja im mam wyslac ........
    > pomózcie !
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr

    Wysłać należy oryginał faktury VAT. Kwota długu nalezy do kategorii VI. Od
    tej kwoty do dnia ogłoszenia upadłości nalicza się odsetki i wlicza je do
    sumy ogólnej wierzytelności. Odsetki należą do kategorii VII.
    Uwaga na termin wykonania zobowiązania.
    Należy też wskazać że nie toczy się w stosunku do tej wierzytelności
    postępowanie sądowe, ani administracyjne oraz, że nie jest ona
    zabezpieczona.
    I tak się niestety nie zaspokoisz, bo zazwyczaj zaspokajają się kategorie I
    i II tj. należności ZUS, Urzędów Skarbowych i pracownicze. Niestety majątku
    na następne nie starcza. Ale nie rezygnuj. Prawomocny wyciąg z listy
    wierzytelności będzie dla ciebie podstawą prawną do wpisania kwoty w straty.
    A moze się też uda zaspokoić twoją wierzytelność. Postępowanie pewnie potrwa
    ze dwa lata. Dzwoń co jakiś czas i pytaj o listę wierzytelności, a potem o
    plan podziału.Wyślij dwa egzemplarze. Trzeci zostaw dla siebie.
    Powodzenia
    Patra