  • Data: 2005-10-17 12:30:41
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie> napisał w wiadomości
    news:521daa9d50a6b845116862ea19514810@news.home.net.
    pl...

    > Przepisy są jasne, spór dotyczy wykładni - czyli tego, czy można dowolnie
    > pominąć treść art. 1 ust. 1 tam gdzie mowa o indywidualności i charakterze
    > twórczym utworu.
    > Jakbyśmy patrzyli na świat oczami tak szerokiej ochrony to w zasadzie
    > wszystko stanowiłoby naruszenie praw - np. ja naruszałbym Twoje cytując
    > Twój "utwór" powyżej.

    no nie bardzo:

    Art. 25.

    1. Wolno rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i
    telewizji:

    1) już rozpowszechnione:

    (..)

    c) aktualne wypowiedzi i fotografie reporterskie,

    (..).

    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do publicznego udostępniania
    utworów

    w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez

    siebie wybranym, z tym że jeżeli wypłata wynagrodzenia, o którym mowa w ust.

    2, nie nastąpiła na podstawie umowy z uprawnionym, wynagrodzenie jest
    wypłacane

    za pośrednictwem właściwej organizacji zbiorowego zarządzania prawami

    autorskimi lub prawami pokrewnymi.

    P.