  • Data: 2005-02-23 23:05:32
    Temat: Re: Pieczęć z godłem państwowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RAF" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cvj0t3$nfb$1@atlantis.news.tpi.pl...

    USTAWA z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej
    Polskiej

    Wizerunku orła ustalonego dla godła używają:
    1) organy władzy państwowej,
    2) organy administracji rządowej,
    3) gminy, związki międzygminne oraz ich organy,
    4) powiaty, związki powiatów oraz ich organy,
    5) samorządy województw oraz ich organy,
    6) sądy, prokuratury i komornicy sądowi,
    7) samorządowe kolegia odwoławcze,
    8) regionalne izby obrachunkowe,
    9) jednostki organizacyjne Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej,
    10) jednostki organizacyjne Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży
    Pożarnej i Obrony Cywilnej Kraju,
    11) jednostki organizacyjne Służby Więziennej,
    12) szkoły publiczne, szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych,
    państwowe szkoły wyższe, niepaństwowe szkoły wyższe,
    13) inne podmioty, jeżeli przepisy szczególne uprawniają je do używania
    wizerunku orła.

    -

    Kodeks wykroczeń - art. 68:

    § 1. Kto bez właściwego zamówienia wyrabia pieczęć, godło lub znak
    instytucji państwowej, samorządowej albo organizacji społecznej lub też taką
    pieczęć, godło lub znak wydaje osobie nie upoważnionej do odbioru,}
    podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bezprawnie posiada, zamawia lub nabywa
    taką pieczęć.
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 pieczęć, godło
    lub znak podlegają przepadkowi.

    Reasumując należało by złożyć zawiadomienie o wykroczeniu.