    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pieczatka firmy jednoosobowej
    Date: Mon, 1 Nov 2010 08:28:22 +0100

    tomek wrote:

    > Z drugiej strony skoro przepisy są sprzeczne z tym co ludzie sobie
    > mniemają, to coś nie tak z tymi przepisami.

    A konkretnie jaka tu sprzeczność?

    Ludzie po prostu na początku prowadzenia działalnosci w ogóle nie
    rozumieją jak to funkcjonuje. Usiłują chować sie za nazwą (tym dodatkiem do
    nazwiska),
    bo im się wydaje, że bedą "bezpieczniejsi". Zależy im na takiej trochę
    anonimowości działania.
    Stąd się biorą te próby ukrycia nazwiska. Nie zdają sobie sprawy, że te
    wszyskie dane i tak są jawne.
    Czasem jakiś urząd zrobi głupi wpis niezgodny z przepisami.

    Dodatkowo odrobinę czasu wymaga
    zrozumienie mechanizmów rządzących finansami: chcą mieć pieniądze odrębnie
    firmowe i prywatne.
    A niektórzy nie rozumieją tego wcale. Mam znajomego, który prowadzi
    działalność od wielu
    dzisięcioleci i ostatnio skarżąc się na brak koniunktury żalił się, że musi
    do interesu dokładać
    "z własnych prywatnych" oszczędności. Zapytałem go, skąd wziął pieniądze na
    te oszczędności,
    to dopiero mu się myślenie uruchomiło, ale nie na długo.