    From: t...@w...pdi.net
    Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pewna firemka - niezwykłe badania!
    Date: Thu, 12 Sep 2002 09:24:13 +0000 (UTC)

    In pl.soc.prawo Norbert <n...@s...pl> wrote:

    > Ja bym tych lamerow zalatwil... jak mozna taki kit komus
    > wcisnac........................

    To podpowiedz naszym wladzom jak takich gosci uziemiac bo mnie osobiscie
    trzesie jak slysze za kazdym razem kiedy odpowiedzialny czynnik tlumaczy ze
    nie ma przepisu na podstawie ktorego takich oszustow mozna "zalatwic na
    cacy".

    Przyklad z brzegu - "kredyty" skladkowe, tzw. system argentynski. Sprzedawcy
    tych systemow oszukuja klientow i podstepem doprowadzaja do podpisania
    umowy. Drugi przyklad - platne posrednictwo pracy - nielegalne. Trzeci
    przyklad z gazet - nabijanie w butelke poszukujacych mieszkan. Tym wszystkim
    oszustom nic nie mozna zrobic dopoki ich ofiary nie napisza pism do
    prokuratury, najlepiej wielu i nie dostarcza odpowiednich dowodow. Moze
    jeszcze maja sad odprawic? Ehh...marzy mi sie instytucja szeryfa ktory
    moglby takim cwaniaczkom zlozyc wizyte i kazac im sie wynosic z miasta w 24
    godziny ;-)

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)