    From: "grzess" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pensja do 10 czy 11 nastepnego miesiaca?
    Date: Thu, 13 Jul 2006 14:15:26 +0200

    > Nie wiem do kogo to pytanie ale dla mnie sprawa jest jasna: kasa nalezy
    > się po robocie a można się "spóźnić" (od zwrotu "nie poźniej" z ustawy)
    > /"pośliznąć"/"przeczekać" max do 10 nastepnego miesiąca kalendarzowego.
    > Czyli w zasadzie powinno się zapłacić od razu po wykonaniu pracy ale
    > ustawodawca rozumie że można zrobić to troche poźniej (z różnych powodów)
    > i określa nieprzekrtaczalny termin. W wielu normalnych firmach zresztą
    > robią przelew w ostatni dzień roboczy (albo koło tego) tak że w pierwszy
    > dzień roboczy nastepnego miesiąca pieniadze są na koncie. A obracanie
> [...]
    jestes w bledzie, roznica pomiedzy pensja wyplacona ostatniego danego
    miesiaca a do dnia 10 kolejnego miesiaca polega na wyliczeniu wynagrodzenia
    naetto do wyplaty
    trudno wyplacic pensje ostatniego dnia miesiaca jesli pracownik ma
    regulowane skladniki wynagrodzenia, ktos przeciez musi to zliczyc, wyliczyc
    skladki ZUS, podatek aby wiadomym byla kwota do wyplaty
    10 dni poslizgu nie wynika wiec z "widzimi sie" pracodawcy, a z przyczyn
    technicznych czyli koniecznosci wyliczenia wartosci netto przy wynagrodzeniu
    ze zmiennymi skladnikami
    Skoro uwazasz ze w wielu normalnych firmach wyplaca sie ostatniego miesiaca,
    znaczy ze nie pracuje tam nikt ze zmiennymi skladnikami, wiec nie sa to
    normalne firmy gdyz raczej w kazdej znajdzie sie pracownik majacy zmienne
    skladniki wynagrodzenia

    grzess