  • Data: 2010-06-23 19:22:17
    Temat: Re: Pełnomocnictwo notarialne z USA - ważne w Polsce?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 Jun 2010 18:36:40 +0000 (UTC), Sinus napisał(a):

    > Kupuję mieszkanie od małżeństwa które na stałe przebywa w USA a do wszelkich
    > czynności związanych ze sprzedażą mieszkania upoważniło notarialnie swoją córkę.
    >
    > Dostałem kopię pełnomocnictwa, jest w języku polskim, ale sygnowane przez
    > notariusza z USA.
    >
    > Czy taki dokument jest ważny w Polsce tak samo jak dokument który byłby
    > sporządzony na miejscu w kraju? Czy nie przeszkadza w sprzedaży mieszkania?
    > Czy bank udzielający kredytu może się przyczepić do autentyczności? (to już
    > pytanie nie związane z tematyką grupy więc najbardziej liczę na odpowiedź na
> [...]

    Na przyszłość, zamiast bawić się w apostille, poświadczanie i
    legalizowanie, warto udać się do Konsulatu RP i stworzyć takie
    pełnomocnictwo z pieczęcią konsula.
    Ustawa o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej
    z dnia 13 lutego 1984 r. (Dz.U. Nr 9, poz. 34)
    tekst jednolity z dnia 2 grudnia 2002 r. (Dz.U. Nr 215, poz. 1823)

    Art. 19. 1. Konsul wykonuje czynnosci notarialne, a w szczególnosci:
    1) sporzadza i poswiadcza wypisy, odpisy, wyciagi i kopie dokumentów;
    2) poswiadcza własnorecznosc podpisów i znaków recznych na dokumentach;
    3) poswiadcza date okazania dokumentów, pozostawania osoby przy /yciu lub w
    okreslonym
    miejscu oraz stawiennictwo lub niestawiennictwo osoby;
    4) przyjmuje oswiadczenia.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Zima 2010 Warszawa
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/index5.php