    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Paszport dziecka - podobieństwo do zdjęcia
    Date: Mon, 19 Jun 2006 19:41:30 +0200

    GreG wrote:
    > Moja siostra ma w tej chwili prawie 7 lat. Ponad 4 lata temu wyrobiliśmy jej
    > paszport. Na zdjęciu które w nim jest, miała 2,5 roku. Ponieważ minęło parę
    > lat, wydoroślała i jest trochę nie podobna do zdjęcia. Paszport jest ważny
    > do 2012 roku. Czy w takiej sytuacji jest konieczność wymiany paszportu? W
    > sierpniu wybieramy się do Szwajcarii i nie wiem czy na tamtejszej granicy
    > nie będą robić problemów z przejazdem.

    Ja jak w wieku 19 lat wjeżdżałem do Rosji na 9-letnim paszporcie (z
    wyglądu zgadzał się już właściwie tylko kolor włosów), to mnie na
    granicy z jego znajomości grutnownie przepytali (z datą wydania
    włącznie). Pamiętałem, więc wpuścili.

    Prawdopodobnie pogranicznicy na paszport siostry spojrzą podejrzliwie.
    Jak drastycznymi środkami okażą swoją podejrzliwość, trudno zgadywać.
    Raczej prędzej czy później przepuszczą przez granicę, ale jeśli ktoś nie
    lubi mocnych wrażeń, to dla świętego spokoju lepiej wymienić.