    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Paszport covidowy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 29 Nov 2021 04:46:00 +0100

    Dnia Sun, 28 Nov 2021 13:05:15 -0800 (PST), rowerex rowerex
    napisał(a):

    > Trochę poguglałem - tak jest u nas:
    > https://www.gov.pl/web/gif/informacja-dot-szczepione
    k-stosowanych-przeciw-covid-19

    Ciekawe.
    Szczegolnie to
    "Szczepionki przeciw COVID-19 dystrybuowane są przez podmioty wskazane
    w Narodowym Programie Szczepień. Zatem nie są one przeznaczone do
    sprzedaży i każdą szczepionkę przeciw COVID-19, która pojawi się na
    rynku komercyjnym należy uznać za produkt sfałszowany lub
    nieautoryzowany."

    nie moze jakas hurtownia kupic od Pfizera i sprzedawac?

    > a tak w Australii:
    > https://www.tga.gov.au/batch-release-assessment-covi
    d-19-vaccines

    niby podobnie napisali, ale ... to jest badanie partii, czy
    jednorazowe zatwierdzenie produktu?

    "1. A review of documents supplied by the Sponsor which describe the
    manufacturing process (how the vaccine is made, tested, shipped and
    stored)"

    Co oni - przy kazdej partii zatwierdzaja to samo?

    "2. TGA laboratory testing (and/or review of testing results from an
    overseas regulatory laboratory that has been recognised by the TGA) to
    ensure the vaccine has been manufactured according to the required
    standards

    The TGA's laboratory may carry out a range of tests, including
    assessments for composition, identity, potency, purity and
    adventitious agents (contamination with microorganisms)."

    To wyglada na testowanie partii ... ale ciekaw jestem na ile dokladnie
    moga to zrobic. Przy szczepionkach mRNA chyba dosc dokladnie, ale przy
    innych?

    > Niemniej chciałbym wiedzieć, co tam u nas pielęgniarki wklepują do bazy podczas
    szczepienia.

    nr serii mialby wielki sens.

    > Ciekawi mnie też, jaki jaki procent ogólnej produkcji szczepionek stanowią
    przebadane próbki.

    np 1 fiolka na 10 tys?

    Ale zauwaz, ze jesli robisz wiekszą ilosc szczepionki hurtem,
    rozlewasz do fiolek, to wystarczy sprawdzic jedną.

    J.