    From: Mieczyslaw <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PZU a odsetki
    Date: Sat, 24 Jan 2004 09:14:46 +0100
    Sender: m...@o...pl@81.210.63.241

    23 Jan 2004 10:19:44 GMT, na pl.soc.prawo, Elzbieta Chelmecka napisał(a):

    > Serdecznie witam,
    > jestem na tej liscie po raz pierwszy. Mam taki problem:
    > AC place w PZU. 13 sierpnia nastapila kolizja drogowa. Auto zostalo
    > przeznaczone do kasacji. PZU wyplacilo mi pieniadze dopiero w styczniu.
    > CZy maja oni do tego prawo, czy nie powinni wyplacic odszkodowania do 30
    > dni od daty zgloszenia szkody? I czy naleza mi sie jakies odsetki za
    > zwloke?
    > Z gory dziekuje za porade
    > Ela

    Zgodnie z "Ogólnymi warunkami ubezpieczenia AC" PZU ma obowiązek wypłacić
    odszkodowanie w ciągu 30 dni. Jest tam też zapis - dokładnie nie pamiętam a
    nie mam w tej chwili - że termin ten może ulec wydłużeniu o ile
    rozpatrzenie wymaga dodatkowych ustaleń.
    Jednak o przedłużeniu terminu powinnaś zostać powiadomiona z podaniem
    przyczyny zwłoki.

    O ile nie powiadomiono Cię to za zwłokę w wypłacie *należą się odsetki*.
    Musisz się do nich *pisemnie* zwrócić o wypłacenie odsetek - sami tego nie
    zrobią.

    Przygotuj się też na to, że łatwo nie wypłacą - będą szukali sposobu
    uniknięcia. W moim przypadku pomógł dopiero pozew do sądu.
    Powodzenia

    Mieczysław