  • Date: Sun, 17 Sep 2006 14:20:31 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PROBLEMY ZE SPADKIEM! POMOCY!!!

    Martyna wrote:
    > Witam! Mam problem i chciałabym skorzystać z rady profesjonalisty.
    Mianowicie:
    > należy mi się po zmarłym ojcu działka rolna w Nowej Iwicznej pod Warszawą.

    Rada wstępna: pisz spójnie, logicznie i zgodnie z zasadami polskiej
    gramatyki. Popatrz:

    > Ojciec dostał działkę ponad 1,7ha wraz z czterema siostrami.

    Czyli twój ojciec dostał działkę oraz cztery siostry :)

    > Po śmierci mojego ojca sąd oświadczył, że wraz
    > z ukończeniem osiemnastego roku życia część działki
    > ojca przechodzi na mnie i mojego brata.

    Czyli jak działka ukończy 18 lat, to przechodzi na ciebie o twojego
    brata? ;)

    [ciach]

    > teraz możemy zrobić??? Ziemia jest nam przyznana ale
    > podobno nie można jej sprzedać części działki tylko
    > całą dużą dziłkę.

    Znaczy się chcecie ziemi sprzedać część działki? ;)

    Wiem, czepiam się, ale w kwestiach prawnych dość istotna jest precyzja
    wypowiedzi.

    Wyrok sądowy nakazujący przekazanie wam we władanie należnej wam części
    działki macie? Tam powinno być opisane ile przechodzi.

    Jeśli nie zostało konkretnie wskazane, która część do kogo należy, tylko
    udział jest ułamkowy, to można wystąpić o sądowe dokonanie podziału
    (szczegóły to już od kogoś innego) i potem sprzedać swoją wydzieloną
    część. Z drugiej strony ceny gruntów pod Warszawą stale rosną, więc
    trochę szkoda by było.