eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[PORD] ograniczenie prędkości i teren zabudowany/niezabudowanyRe: [PORD] ograniczenie prędkości i teren zabudowany/niezabudowany
    From: "Szymon" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [PORD] ograniczenie prędkości i teren zabudowany/niezabudowany
    Date: Mon, 23 Jun 2008 08:34:26 +0200

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:g3nf67$o1r$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witem,
    >
    > Czy znaki D-42 i D43 obszar zabudowany i koniec obszaru zabudowanego
    > odwołują ograniczenie prędkości?
    > Przykład:
    > Teren zabudowany i ograniczenie do np. 40 km/h, za kawałek znak D-43
    > koniec terenu zabudowanego. Jaka jest dozwolona prędkość za tym znakiem,
    > zakładając, że po drodze nie było żadnego skrzyżowania oni odwołania
    > ograniczenia prędkości?
    > Proszę o podanie podstawy prawnej

    Już znalazłem. A jakby się komuś przydało to podstawa prawna:
    Rozporządzenie Ministrów infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i
    administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych
    § 27. 1. Znak B-33 "ograniczenie prędkości" oznacza zakaz przekraczania
    prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna
    prędkość określona na znaku obowiązuje, z zastrzeżeniem ust. 4 i § 32, do
    miejsca:
    3) umieszczenia znaków oznaczających odpowiednio początek lub koniec
    obszaru zabudowanego, o których mowa w § 58 ust. 3 i w § 114 ust. 1 pkt 1 i
    2.