    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD
    Date: Wed, 13 May 2009 22:20:52 +0200

    news:slrnh0kthk.6ei.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    > Czyli masz na myśli, że nie da się wjechać na ścieżkę z jezdni a nie że
    > nie da się w ogóle na ścieżkę wjechać? Czy dobrze zrozumiałem?
    > j.

    W moim mieście jakiś geniusz zaprojektował w ten sposób jedną ścieżkę
    rowerową o długości kilku kilometrów, że kończy się ona przed każdym
    skrzyżowaniem, a zaczyna na nowo za nim. Rzecz w tym, że przerobili na
    ścieżkę jeden z dwóch chodników tam biegnących. Ale przy skrzyżowaniach one
    się zbiegały, a poza tym trzeba by było oznakowywać przejazdy dla rowerów
    itd. Łatwiej było postawić znak koniec drogi dla rowerów. Oczywiscie ludzie
    jeżdżąc tymi ścieżkami nie zsiadają z rowerów, tylko przejeżdżają wzdłuż
    przejść dla pieszych, czemu się akurat nie dziwię specjalnie i sam tak
    robię.

    Zresztą w mojej ocenie znak informacyjny umieszczany na drodze dla pojazdów
    informujący o biegnącej równolegle do tej drogi ścieżce rowerowej - który
    zaproponowałem w innym miejscu tego wątku - miałby to dodatkowe znaczenie,
    że w wypadku skręcania w drogę poprzeczną czy zgoła podjazd do posesji
    kierujący samochodem wiedziałby, że będzie przecinać drogę dla rowerów.
    Normalnie, jak nie zauważy umieszczonego czasem gdzieś za pasem zieleni
    znaku, że tam biegnie droga dla rowerów, to przy skręcie może zostać
    zaskoczony jadącym w poprzek rowerem - który zresztą może mieć
    pierwszeństwo.