eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPOMOCY - pracodawca nie płaci mi pensji i wygasła moja umowa › Re: POMOCY - pracodawca nie płaci mi pensji i wygasła moja umowa
  • Data: 2002-12-10 16:16:02
    Temat: Re: POMOCY - pracodawca nie płaci mi pensji i wygasła moja umowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    | Co w sytuacji gdy nie były odprowadzane za mnie składki ZUS, do kogo to
    | zgłosić, czy podnosić to w pozwie ?

    Jeśli byłaś zgłoszona, a tylko nie odprowadzane były składki to się nie
    przejmuj. To już sprawa ZUS-u. Jeśli nie byłaś zgłoszona, powiadom Policję
    albo prokuratora, bo pracodawca popełnił przestępstwo (art. 219 kk)

    | Pozew nie na formularzu ?

    Nie. Może być nawet ustnie do protokołu. Mają obowiązek przyjąć.

    | Jak naliczyć odsetki do tego wynagrodzenia niewypłaconego ?

    W wysokości ustawowej. Od każdego wynagrodzenia osobno. Pamiętaj, iż
    pracodawca w pierwszej kolejności spłaca odsetki, dopiero kwotę główna. Tak
    więc na przykładzie: Jeśli winny Ci jest 100 zł, a odsetki wynoszą 10 zł, a
    dostaniesz od niego 100 zł, to zapłacił 10 zł odsetek i 90 zł wynagrodzenia.
    Pozostaje mu 10 zł wynagrodzenia z odsetkami od dnia ostatniej wpłaty.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3