  • Data: 2007-06-26 13:46:49
    Temat: Re: PACJENCIE, do boju!
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 12:32:44 +0200, Circulus V. napisał(a):

    > Bo nie są niezdolni do pracy. W powszechnym rozumieniu rencista to osoba
    > trwale niezdolna do pracy z powodu ciężkiego kalectwa lub zaawansowanej
    > choroby przewlekłej. A kryterium tego nie spełnia 90% polskich
    > rencistów. Tak zwanych rencistów.

    Rencista to osoba pobierająca rentę. Osoby o których mówisz, nie są tak
    zwanymi rencistami, tylko (niestety) rencistami pełną gębą.

    Jako że jest to renta inwalidzka, można ich nazwać "tak zwanymi
    inwalidami", ale nie "tak zwanymi rencistami". Bo rencistami są (za to z
    inwalidztwem to już gorzej).

    p. m.