    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszustwo na allegro
    Date: Thu, 8 Jul 2010 16:12:54 +0200

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i11bve$8s3$1@inews.gazeta.pl...

    > Witam,
    > Jest coś takiego co się nazywa powództwo adhezyjne lub proces adhezyjny.
    > Można o tym poczytać, bo to chyba to będzie najwłaściwsze w tym
    > przypadku.

    Dzięki za odzew, ale nie o to chodzi. O tym wiem. Sąd - jak napisałem -
    przy postępowaniu karnym zasądził odszkodowanie. Rzecz w tym, że dał
    oskarżonemu trzy lata na zapąłtę, a mi się nei chce tak długoc zekać. I tu
    już nie chodzi o wielkość kwoty, tylko o sam fakt, że najchetniej bym
    sparwę zamknął.

    > Ja miałem podobną sprawę, kwota niewielka, bo raptem ok. 40 zł. Machnąłem
    > ręką na te pieniądze. Ale trafiło na mądrego sędzię/sędzinę, która dała
    > sprawcy wyrok w zawieszeniu, ale warunkiem było naprawienie wyrządzonej
    > krzywdy, czyli zwrot pieniędzy pokrzywdzonym. I co najciekawsze, to
    > przyszło do mnie pismo z sądu z prośbą o odpowiedź, czy sprawca wywiązał
    > się z tego.
    > Bardzo fajna sprawa, szkoda, że wszystkie sądy nie stosują takiej metody.

    Wszystkie - również i mój - to stosuje teraz.