    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszustwo?
    Date: Sat, 08 Jan 2005 14:28:34 +0100

    KRASPOL - Gartenfiguren wrote:

    > Zamówiłem usługe wykonania strony internetowej w zeszłym roku. Strona
    > została wykonana i umieszczona w internecie. Została wykonana w jeden z

    Czyli dzieło zostało wykonane i odebrane.

    > najprostszych sposobów, bez technologii Flash itp.

    No i bardzo dobrze! Chcesz mieć przejrzystą, szybko się otwierającą,
    profesjonalną stronę, czy przebajerowany, koszmarnie wolno się ładujący
    burdel?

    > Jestem osobą prowadzącą własną działalność gospodarczą i nie miałem
    > zielonego pojęcia o cenie takiej usługi czy też produktu, jakim jest strona
    > internetowa.

    Nie ma ustalonych stawek. Jak Ci tęskno do regulowanych urzędowo cen, to
    polecam wyjazd do Korei Północnej.

    > Firma u której zleciłem wykonanie usługi przedstawiła mi fakture w
    > wysokości, która o wieleset procent przewyższyła prawdziwą wartość produktu
    > (czyli faktycznej ceny rynkowej wykonania takiej strony internetowej) Byłem

    A czy przed zawarciem umowy (zamówieniem strony) dostałeś cennik/ofertę?
    Czy po prostu zamówiłeś stronę nie pytając się w ogóle o cenę? (też mi
    'biznesmen').

    > osobą nieświadomą w momencie przedstawienia przez nich faktury. Nie miałem
    > pojęcia ile tak naprawde kosztuje taki produkt czy usługa. Twierdzę że
    > zostałem oszukany na dużą kwotę pieniędzy i nie wiem jak prawo stosunkuje

    Twierdzić sobie możesz nawet że Ziemia jest płaska i podróżuje na
    grzbiecie czterech słoni stojących na żółwiu (imieniem An'Tuin).

    > się do takich przypadków. Jak wygląda moja sytuacja prawna w takim
    > przypadku. Dopiero po roku czasu dowiedziałem się , zorientowałem się o
    > oszustwie (po rozmowie z osobami które świadczą podobne usługi). Co
    > powinienem zrobić.? Wartość sprzedanej mi usługi przewyższa

    Modlić się, żeby firma, która tę stronę robiła, nie znalazła tutaj
    Twoich pomówień, bo mogła by spokojnie przyłożyć Ci kodeksem karnym.

    > kilkusetprocentowo jej faktyczną wartość. Czy firma sprzedająca mi ten

    A kto ustala tę faktyczną wartość? Czy może nie zleceniodawca i
    wykonawca dzieła między sobą? Było się nie zgodzić na taką cenę i
    poszukać kogoś tańszego przed rozpoczęciem prac nad stroną.

    > produkt czy usługę mogła dopuścić się tak wilce rażącego podniesienia ceny,
    > przy wykorzystaniu niewiedzy osoby zamawiającej.

    Czy przed podpisaniem umowy zamknęli Cię w izolatce i uniemożliwili
    zbadanie rynku? Albo spoili lub odużyli narkotykami?

    Czy jesteś poważnym, rozumnym człowiekiem, zdolnym do podejmowania
    własnych decyzji, czy może kimś, kto tylko omyłkowo nie został
    ubezwłasnowolniony?