    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszukali mnie czy nie?
    Date: Wed, 24 Aug 2022 14:41:32 +0200

    W dniu 24-08-2022 o 14:09, J.F napisał:

    > Nie ma co, to po "taśmach prawdy".
    > "No to teraz benzyna moze byc po 7zl".
    >
    > Poza tym np fotoradary ... choc prawde mowiac nie wiem - ganic za
    > oklamywanie, czy chwalic za sabotowanie :-)

    > Nie bardzo rozumiem - VAT 22% sie nie bilansowal, a 17 by sie
    > bilansowal?

    zmiana całego systemu podatkowego - część rzeczy by potaniało, część
    podrożało - za to rozliczenia by się znacznie uprościły - w nagrodę
    podatek dochodowy zamiast 18% - 17%. Bez patrzenia na zmiany całego
    systemu nie zauważymy tego - tam było znacznie więcej zmian - ta 3x15 to
    taki motyw początkujący całość.

    > No nie wiem - mialby te obnizki uzdrowic gospodarke i podniesc wplywy
    > budzetowe ?

    Budżet miał być zrównoważony, więc samych wydatków miało być mniej,
    miały być inaczej podzielone itd. Samo uproszczenie podatków utrudnia
    kombinowania by ich nie płacić, jednocześnie nie za wysokie zachęcają do
    ich płacenia i niemartwienie się. Przykłady można mnożyć: słynna obniżka
    akcyzy, czy też ryczałtowy podatek od wynajmu.

    > Co do OFE, to mam mieszane uczucia, ale tez czuje sie okradziony :-)

    bo same szczegółowe rozwiązania były do poprawy, ale kierunek: czyli
    duża część w systemie kapitałowym jak najbardziej słuszna.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl