  • Data: 2009-10-30 06:29:14
    Temat: Re: Osoba niesłysząca w sądzie
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "przemekdln" <p...@g...com> napisał

    > Mam wezwanie do sądu jako świadek. Obecność obowiązkowa. Problem
    > w tym, że jestem osobą niesłyszącą i nie będę wiedział co się
    > dzieje na sali sądowej. Tłumacz języka migowego tu nie rozwiąże
    > problemu, bo słabo znam ten język. Na rozprawie będzie wiele
    > innych osób niepełnosprawnych więc myślę, że sąd poradzi sobie
    > z sytuacją. Czy doradzi mi ktoś coś?
    > Dla mnie rozwiązaniem byłoby gdy sąd wyznaczył osobę, która mi
    > powtórzy pytania i streści bieg rzeczy.

    W jaki sposób skomunikujesz się z tą wyznaczoną osobą, jeśli nie
    językiem migowym?
    BTW, jako świadek nie musisz być zapoznawany z "biegiem rzeczy".
    Zadadzą ci pytania, ty na nie odpowiesz i do widzenia.

    > Na rozprawę tą muszę także
    > przejechać sporo km. Czy byłoby możliwe w takiej sytuacji
    > przesłuchanie w miejscu zamieszkania ?

    Jeśli wada słuchu to jedyny twój problem to nie jest pewne
    czy sąd to uwzględni, ale wnioskować można.