    From: piotrl <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oskarżyciel posiłkowy
    Date: Tue, 15 Sep 2009 11:15:11 -0700 (PDT)

    Tylko nie wiem skąd pomysł, że wyrok karny pomoże odzyskać kasę ?
    Wyrok ten może być wart tyle co papier na którym został wydrukowany,
    bo komornik niczego nie ściągnie.
    Po za tym nigdzie nie jest napisane, że w wyroku sąd na pewno
    zobowiąże oskarżonego do naprawienia szkody.

    Po za tym zgodnie z art 65 k.p.k. sąd może:
    Art. 65. § 1. Sąd przed rozpoczęciem przewodu sądowego odmawia
    przyjęcia powództwa cywilnego, jeżeli:
    1) powództwo cywilne jest z mocy przepisu szczególnego
    niedopuszczalne,
    2) roszczenie nie ma bezpośredniego związku z zarzutem oskarżenia,
    3) powództwo zostało wniesione przez osobę nieuprawnioną,
    4) to samo roszczenie jest przedmiotem innego postępowania lub o
    roszczeniu tym prawomocnie orzeczono,
    5) po stronie pozwanych zachodzi współuczestnictwo konieczne z
    instytucją państwową, samorządową lub społeczną albo z osobą, która
    nie występuje w charakterze oskarżonego,
    6) (35) złożono wniosek, o którym mowa w art. 46 § 1 Kodeksu
    karnego.
    § 2. Jeżeli pozew odpowiada warunkom formalnym, a nie zachodzą
    okoliczności wymienione w § 1, sąd orzeka o przyjęciu powództwa
    cywilnego.
    § 3. Mimo przyjęcia powództwa cywilnego sąd pozostawia je bez
    rozpoznania, jeżeli po rozpoczęciu przewodu sądowego ujawni się
    okoliczność wymieniona w § 1.
    § 4. Na odmowę przyjęcia powództwa cywilnego lub na pozostawienie go
    bez rozpoznania na podstawie § 3 zażalenie nie przysługuje.

    Jeśli to jakieś większe pieniądze to warto jako oskarżyciel posiłkowy
    mieć swojego pełnomocnika.