  • Data: 2011-08-09 15:26:24
    Temat: Re: Oryginał czy kopia? Komornik a kpc.
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Jeśli to nie było pismo procesowe to komornik winien je wyrzucić do
    > kosza i tyle. Pewnie wtedy byłbyś zadowolony ?

    Oj, nie zrozumiałeś... ja prosiłem o podanie podstawy prawnej, a nie
    semantycznej ;-) Skąd wywodzisz, że pismo do komornika jest pismem procesowym?

    Ja podpieram się Ryszardem Balickim, z Katedry Prawa Konstytucyjnego Wydziału
    Prawa, Administracji i Ekonomii:

    ---cytat---
    Ustawowa definicja pisma procesowego zawarta została w art. 125 kodeksu
    postępowanie cywilnego. Artykuł ten stwierdza, iż "pisma procesowe obejmują
    wnioski i oświadczenia stron składane poza rozprawą". Pojęcie pisma
    procesowego zostało wiec zdefiniowane zarówno poprzez wskazanie adresata jak i
    określenie treści pisma. Można więc stwierdzić, iż przez pismo procesowe (w
    ścisłym znaczeniu) należy rozumieć pisma wnoszone przez strony czy uczestników
    postępowania do sądu bądź w celu wszczęcia postępowania, bądź w jego toku, w
    związku z toczącą się sprawą.
    ---koniec cytatu---

    > Po pierwsze przecież sam stwierdziłeś że masz odpis.

    Stwierdziłem dokładnie: "Dłużnik posiada jeden egzemplarz wyroku z
    odpowiednimi klauzulami i nie odda go komornikowi". Sprecyzuję: egzemplarz
    odpisu. Co w tym jest niejasnego?

    > A o drugie tajne/poufne.

    Dobra wymówka, jak się czegoś nie wie :-)

    MP-B