    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Date: Mon, 18 Dec 2006 12:51:15 +0100
    <elu42c$go7$1@atlantis.news.tpi.pl> <op.tklrk4jd5o25xk@unknown>
    <eluaa0$buv$1@atlantis.news.tpi.pl> <op.tklty81u5o25xk@unknown>
    <eluct0$ljv$1@atlantis.news.tpi.pl> <op.tklv6nfo5o25xk@unknown>
    <eluead$blv$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.tklxuaiy5o25xk@unknown>
    <elugsl$h0o$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.tklzkpph5o25xk@unknown>
    <elujjp$h7c$1@atlantis.news.tpi.pl> <op.tkl1hwyz5o25xk@unknown>
    <elum6o$gd$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.tkl4lfyx5o25xk@unknown>
    <eluqh1$9p3$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.tkl6ychs5o25xk@unknown>
    <elut0a$eum$1@nemesis.news.tpi.pl> <em003d$994$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <em5gkv$8mn$1@opal.futuro.pl> <em5s0r$il8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <op.tkq45udu5o25xk@unknown>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tkq45udu5o25xk@unknown...

    > A czy jest to wszytsko gdzies napisane bez FUDu? Jak dla mnie tam gdzie
    > coś jest bardziej
    > skomplikowane niż byś musi kryje się nieszczerość.

    Na stronach polskich MS masz nowe licencje i interpretacje. Trzeba tylko
    poszukać.

    > Ano, poszła partia na rynek, zestaw legalizacyjny, ale jeśli zapytasz czy

    Nie chodzi o żadny zestaw legalizacyjny. Normalny zwykły system w wersji OEM

    > poczytasz
    > u źródeł, to dostaniesz standardową gadkę że to jets dla producentów nie
    > dla użytkowników

    Wykaż trochę dobrej woli i popatrz na strony MS. Dawniej mnie też to dyndało
    aż do pewnego czasu. Potem znalazłem co chciałem. Definicja producenta
    zmieniła się. Możesz od dzisiaj być Ty nim, ja czy ktoś inny.

    > a jeśli user otwrzy to ....... Rozumem o co biega ale widać ktoś tutaj
    > robi niezłe
    > kołowroty, co samo w sobie budzi podejrzliwość.

    Faktycznie jest to skomplikowane.

    > Wyjątek od reguły. Tak samo jak opcja zwrotu kasy przy np zakupie gier
    > internetowych.
    > Okazuje się że zwrotu chce jakies 0,2% userów.

    A co z tego wynika? No chyba to, że innym wszystko pasuję.

    > Tęgie głowy pracują nad tym żeby prawo nagiąć do potrzeb korporacji,
    > licencje zaciemnić a userów ogłupić. Nie widzisz że to wszytsko mogłoby
    > być dużo prostsze a jednak nie jest? I nie dlatego że jestesmy głupi.
    > Przecież o tym że licencje bila i prawo są zaciemnione świadczy ilość i
    > długość
    > topiców na tej grupie.

    Przyznaj szczerze te topici to dotyczą przeważnie skradzionej licencji na
    program, no i pracy policji czytaj: przeszukania, łamania dzrzwi, łańcucha,
    strzelania, szyfrowania i wypisywania na futrynie ewentualnego sprawcy
    nakazu przeszukania.

    > Tam gdzie prawo jest klarowne topic kończy się góra po 10 postach, chyba
    > że
    > zacznie się offtopicowy flejm.

    A kto mówi, że wszystko jest bajkowe. Gdzie masz merytoryczną oprócz wątku
    o Win BOX dyskusję na temat prawnych aspektów licencji nawet chociażby
    ogólnie. To dotyczy wszystkich for. Wszystko wygłąda, że jest cacy. Nie ma
    piractwa, tylko jest zły wilk, który produkuje systemy i jego kły które na
    obudowie kompuetra wypisują nakazy przeszukania.
    A ja powiem Ci tak, że jakby nie było na taką skalę złodziejstwa licencji to
    nikt nie psociłby na wilka i jego kły. Pewnie i ja nie miałbym kłopotów.
    Mogę podziękować nie złemu wilkowi z kłami ale właśnie złodziejom licencji,
    że byłem przez pewien czas trochę niemiło traktowany przez wilka, ale z tego
    powodu nie pienię się i nie odgrażam się, że przejdę na darmowy system. No
    może kiedyś w bliżej nieznanej mi przyszłości.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch