    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie freeware / shareware
    Date: Tue, 04 Mar 2003 12:42:48 GMT

    Pięknego dnia Tue, 4 Mar 2003 13:34:44 +0100, "Boguslaw Szostak"
    <a...@u...agh.edu.pl> zakodował:

    >No widzi Pan...
    >Czyli generalnie nia ma "prawa do decydowalnia o dziele.."

    Dlaczego? Mam prawo decydować, czy sprzedam dzieło, czy tylko prawo do
    jego używania.
    A co do egzemplarza, to co jest egzemplarzem utworu w przypadku
    programu komputerowego? Zresztą, ja autor nie sprzedaje egzemplarza a
    jedynie prawo do uruchamiania programu (cokolwiek by nie twierdziła
    elita tej grupy).

    Jak Pan pójdzie do kina na film, to nie znaczy, że kupując bilet
    (czyli prawo do obejżenia tego filmu) może pan stwierdzić, że płytka z
    tym filmem w postaci divx stojąca na półce jest jak najbardziej
    legalna (czy też pirackie DVD/VHS itp).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775