    From: Anna <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie bez klucza - legalne?
    Date: Sat, 24 Mar 2007 19:52:34 +0100

    ss napisał(a):
    > MS MOLP Nośnik - Office 2007 Std PL - cena 135zł :)
    > MS Office 2007 Professional PL OEM 1pk-bez nośnika - cena 1140zł

    Podepnę się do tego przykładu i zadam pytanie wszystkim, którzy znają
    odpowiedź: :)

    Na ile ponoszę ryzyko wpuszczenia w kanał przez sprzedawcę, który
    sprzeda mi soft _z_fakturą_ ale:
    - pozostawił sobie kopię nośnika i używa to oprogramowanie wraz z
    oryginalnym kluczem;
    - nie miał nigdy licencji a oryginalny nośnik np. znalazł lub dostał bez
    klucza;
    - to nie jest oryginalny nośnik, więc i nie będzię to legalne
    oprogramowanie;

    Na ile udokumentowanie zakupu (faktura) mnie chroni?
    Czy jest tak jak w przypadku VATu, że gdy zakupię w dobrej wierze i
    legalnie a sprzedawca nie odprowadzi VATu to odpowiadam za to i muszę de
    facto zapłacić za niego?

    Jaka istnieje obrona przed podrabiaczami oprogramowania? Załóżmy, że
    chińczycy podrabiają dość dobrze pudełkowe wersje oprogramowania - są
    tam wiarygodne nośniki, dokumentacje, licencje papierowe, hologramy, itp
    - i wprowadzają na rynek polski. Zakup taki bez wątpienia będzie od
    osoby NIEuprawnionej, więc oprogramowanie nielegalne. Czy posiadanie
    faktury chroni od odpowiedzialności?

    pzdr