  • Data: 2004-08-12 20:35:31
    Temat: Re: Odwolanie od FOTOradaru
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem, że w postępowaniu w sprawie o wykroczenie można
    odmówić zeznań,
    > jeżeli narażałoby to nas lub bliską nam osobe na odpowiedzialność
    za
    > wykroczenie?

    Osobiście nie rozumiem dlaczego jakiś czas temu z przepisu k.p.k. o
    prawie odmowy zeznań usunięto narażenie na odpowiedzialność za
    wykroczenie.
    Wypadałoby dotrzeć np. do uzasadnienia tej zmiany albo dobrego
    komentarza do k.p.k.
    Dziś trudno mi się jednoznacznie do tego odnieść, ale na pierwszy rzut
    oka zwydaje mi się, że prawo do odmowy składania zeznań jako
    wyjątek od zasady (czyli obowiązku zeznawania) nie powinno być
    wykładane rozszerzająco (czyli odpowiednie stosowanie omawianego
    przepisu k.p.k. na gruncie k.p.w. mogłoby oznaczać prawo odmowy
    składania zeznań tylko przy narażeniu na odpowiedzialność za
    przestępstwo - ale głowy za to nie dam bo jednak zastanawia owo
    słowo "odpowiednio" w treści art. 41 kpw.)

    -> http://usenet.pomocprawna.info