  • Data: 2005-06-08 16:55:28
    Temat: Re: Odwołanie, kasacja (długie)
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Azrael napisał(a):
    > Wyrok zostaje uprawomocniny po 7 dniach,

    wyrok sądu II instancji jest prawomocny z chwilą ogłoszenia

    > to wiem, ale wydaje mi się ,
    > że o uzasadnienie wyroku na piśmie mogę wystąpić zawsze.

    w ciągu 7 dni (art.524§1 kpk)

    > I kasację
    > mogę złożyć po doręczeniu tego uzasadnienia.

    tu w zasadzie masz rację
    o ile wystąpiłeś w terminie...

    > Tak mi się wydaje. No bo
    > mogły, juz po ogłoszeniu wyroku zostać np. ujawnione nowe fakty.

    to nie jest podstawa kasacji, a ewentualnie wznowienia postępowania

    > Miałem obrońcę z urzędu, w pierwszej instancji , tak więc kasację
    > muszę składać osobiście.

    jeszcze raz - nie możesz, musi ją podpisać adwokat (art.526§2 kpk)

    > Proszę o poradę w jakim trybie, w jaki sposób złożyć tą kasację,
    > proszę o wzór pisma kasacyjnego

    jw. nie ma to sensu, bo jest po terminie, a nawet jeśli nie byłoby, to
    przeczytaj art.439 kpk i zastanów się, czy mógłbyś sądowi zarzucić
    którekolwiek z wymienionych w nim uchybień

    KG