eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy › Re: Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy
    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy
    Date: Sat, 29 Oct 2011 00:47:52 +0200

    news:j89vkh$j0i$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To powinieneś zwrócić sie do sądu, w którym zapadł prawomocny wyrok o wydanie
    > dyspozycji co do zajętego dowodu rzeczowego. Ten sąd jest właściwy.

    Ach faktycznie, na te moje pismo wydał sąd postanowienie, cytuję poniżej, ale co
    z tego, dysku nie ma, nie mogą go znaleźć:

    Sygn. akt II K 245/09

    POSTANOWIENIE

    Dnia 25 lutego 2011 roku

    Sąd Rejonowy w Świdnicy w II Wydziale Karnym w następującym składzie:

    Przewodniczący: SSR Małgorzata Skiba Protokolant: Natalia Kozakow

    po rozpoznaniu sprawy Jarosława Niedźwieckiego

    oskarżonego z art. 256 kk i inne na skutek wniosku oskarżonego w przedmiocie
    rozstrzygnięcia o dowodach rzeczowych na podstawie przepisu art. 230§2 kpk

    postanawia:

    stwierdzić zbędność dla postępowania karnego dowodu rzeczowego zabezpieczonego w
    toku postępowania przygotowawczego prowadzonego przez Prokuratora Rejonowego w
    Świdnicy pod sygnaturą akt 1 Ds. 1061/06 w postaci: dysku twardego komputera
    marki "Western Digital WD Caviar" WD1000JB- 00CRA0,S/N: WMA8C1927015 o poj. 100
    GB - przechowywanego w magazynie dowodów rzeczowych Sądu Rejonowego w Świdnicy,
    a zarejestrowanego pod poz. 1/07 i zwrócić osobie uprawnionej, tj. oskarżonemu
    Jarosławowi Niedźwieckiemu.

    UZASADNIENIE

    Wyrokiem Sądu Rejonowego w Świdnicy z dnia 19 kwietnia 2010 Jarosław Niedźwiecki
    został uniewinniony od popełnienia zarzucanych mu czynów, tj. przestępstwa z
    art. 256 kk i inne. Przedmiotowy wyrok uprawomocnił się w dniu 8 września 2010
    roku.

    W toku postępowania przygotowawczego jako dowody rzeczowe w sprawie ujawniono i
    zabezpieczono dysk twardy komputera stanowiący własność oskarżonego.

    Z uwagi na to, iż w sprawie zapadło orzeczenie uniewinniające i zatrzymana rzecz
    okazała się zbędna dla postępowania karnego, zgodnie z treścią powołanego
    przepisu, należało orzec o jej zwrocie osobie uprawnionej.

    fla oryginale właściwe podpisy