  • Data: 2006-06-14 21:26:30
    Temat: Re: Odszkodowanie.
    Od: franek <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    franek napisał(a):
    > Witaj.
    >
    > Jestem właścicielem gospodarstwa rolnego położonego między rz.Wisłą a
    > wałem rz. Wisły. Wisła wylewa prawie każdego roku i zalewa obsiane pola.
    > Wylewy Wisły dokonują ogromnych zniszczeń plonów i warstwy ornej.
    > Płacę na bieżąco podatek rolny do Urzędu Gminy.
    > U kogo ma się upominać o wypłacenia odszkodowania z poniesione straty?
    > Proszę o podanie podstawy prawnej.
    > Nadmieniam,że zasiewy na polach nie były ubezpieczone i
    > rzeczoznawca na mój koszt dokonał wyceny powstałej szkody.
    >

    > Franek.

    Problem polega na tym,że ja byłem właścicielem gospodarstwa rol. przed
    obwałowaniem Wisły. Nie ja jestem winien ,że moje gospodarstwo znalazło
    się między wałem a Wisłą. Skoro ktoś projektował obwałowanie Wisły to
    powinien przewidzieć ,że moje grunty będą zalewane.Uważam że moje grunty
    powinny być wykupione przez właściciela Wisły na etapie przystąpienia do
    prac obwałowania.
    Uważam , ze państwo powinno dokonywać rekultywacji zniszczonego gruntu i
    płacić odszkodowanie ponieważ popełniło błędy w trakcie obwałowywania .
    Czy mogę żądać odszkodowań od państwa.

    Franek.