    From: koleszka <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?
    Date: Fri, 13 Aug 2010 11:00:50 -0700 (PDT)

    On 13 Sie, 19:26, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Która już może być zajęta.
    >
    > Wbrew pozorom, nie jest to wcale prosty manewr.

    Dzięki. Bo tak właśnie często jest.

    Ale żeby nie było, abstrahując od mojego doświadczenia jako kierowcy
    czy jego braku. Kiedyś, kiedyś zdarzało mi się czasem robić takie
    numery, że kończąc prawie manewr wyprzedzania stwierdzałem, że mogę
    nie zdążyć i hamowałem w taki sposób. Do czasu, gdy stwierdziłem, że
    takie wyhamowanie jest bardziej niebezpieczne od kontynuacji
    wyprzedzania, nawet za cenę zrobienia tego "na styk" - czego
    generalnie staram się na co dzień unikać.

    Dlatego właśnie w opisanej sytuacji winię kierowcę TIR-a, który jechał
    przyklejony do drugiego TIR-a, zderzak w zderzak. Trudno jest ocenić
    przy podejmowaniu manewru wyprzedzania odległość pomiędzy takimi dwoma
    pojazdami (zespołami pojazdów). Wyprzedzający ma prawo zakładać, że za
    tym wyprzedzanym jest dość miejsca, aby się schować w lukę. Tu jednak
    należało zastosować "regułę ograniczonego zaufania" - i tak na
    przyszłość trzeba będzie robić w podobnych sytuacjach. Czyli: jeżeli
    nie widzę i nie wiem na 100%, należy założyć że spodziewać się można
    właśnie najgorszego - zachowania czy reakcji innego kierowcy dokładnie
    odwrotnej od tej, która powinna nastąpić.

    k.