eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdstąpenie od umowy z powodu niezgodności towaru z umowąRe: Odstąpenie od umowy z powodu niezgodności towaru z umową
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "dK" <d...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <k1qkev$jvs$1@newsfeed.man.lodz.pl> <k1qksj$l46$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <k1qksj$l46$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Odstąpenie od umowy z powodu niezgodności towaru z umową
    Date: Fri, 31 Aug 2012 17:26:31 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 30
    Message-ID: <5040d7ab$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.189.78.65
    X-Trace: 1346426796 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26681 79.189.78.65:62676
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:708988
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:k1qksj$l46$1@news.task.gda.pl...
    >W dniu 2012-08-31 17:15, live_evil pisze:
    >> Nabyłem w sklepie internetowym laptopa, który jak się okazało ma wadę
    >> fabryczną - nie działa podświetlenie matrycy.
    >>
    >> Z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wynika, że:
    >> "Art.8.4. [...] lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    >> znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    >> albo *odstąpić od umowy*"
    >>
    >> Właśnie czym są owe "znaczne niegodoności"? Czy fakt, że wyjeżdżam
    >> daleko i na długo i potrzebuje sprawnego laptopa na już oraz laptop po
    >> wymianie/naprawie nie będzie mi potrzebny, bo mnie zwyczajnie w Polsce
    >> nie będzie jest taką niedogodnością? Czy wystarczy moje oświadczenie, że
    >> będzie mnie narażać na znaczne niedogodności?
    >> Jak to w praktyce wygląda?
    >
    > Znaczne niedogodności to zbyt droga naprawa, nadmierny czas oczekiwania na
    > części, raczej nie to, że ty sam laptopa nie potrzebujesz w przyszłości.

    Zbyt droga naprawa to raczej niedogodność dla sprzedajacego, a raczej
    serwisu. Podobnie czas oczekiwania na części, bo jak nie zostanie naprawiony
    na czas to są inne .. przepisy :)
    Natomiast to, że klient musi kupić drugi bo mu akurat teraz jest sprawny
    niedogodnością moze być i to znaczną bo i kosztowną.

    dK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1