    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność za klienta?
    Date: Sun, 11 Mar 2007 22:57:32 +0100

    > No właśnie nie chcę, tylko obawiam się sytuacji j.w., ale przed wyjściem
    > Pan
    > Klient mówi ,,Uśmiechnij się, jesteś w ukrytej komorze komendy policji,
    > właśnie miałeś do czynienia z przestępcą, którego olałeś, a za współudział
    > to........ ''

    Od xx lat świadczę usługi naprawiania komputerów i konfiguracji
    oprogramowania. Ale jakoś do głowy mi nie przyszło, żeby sprawdzać kto ma co
    legalne na kompie.

    Takiego informatyka łatwo porównać do np mechanika samochodowego. Ten nigdy
    nie psrawdzał czy auto którym przyjeżdzam nie jest kradzione.

    Moja żona czasem jak kupi spodnie to idzie do krawca skrócić. Ten też nigdy
    nie sprawdza czy są z legalnego źródła.

    Nie wiem czy to źle czy dobrze, ale sprawdzanie za każdym razem takich
    rzeczy byłoby dość upierdliwe.

    A co mnie obchodzi że klient daje mi cd z nagranym tam officem, a naklejkę
    ma skesrowaną. Może się boi żeby mu oryginał nie zginął i ma go w kasie
    pancernej? Przecież nie będę mu faktur sprawdzał.
    Gra nie chodzi bo nie ma cd? Przecież gość przegrał na dysk bo nie lubi jak
    mu cd szumi. Teraz tylko trzeba to jakoś uruchomić...

    Tak robię, ale czy mam rację? Sam jestem ciekaw.

    --
    PawełJ