  • Data: 2009-09-17 11:41:37
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc pracownika ZUS
    Od: VoyteG <V...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Wrz, 13:20, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > Oczywiście że tak. Z tym że zasiłek pogrzebowy przysługuje określonej
    > grupie rodzinnej.

    Tyle, ze znajoma uslyszala cos innego. Pracownica ZUS wiedziala, ze ta
    cioca byla nieubezpieczona. Mimo to poinfomowala, ze ZUS pokryje
    koszty, a potem... po pogrzebie, przyznała ze się pomyliła. Pisałem o
    tym wyzej.

    > A tak przy okazji, czy aby na pewno chodzi Ci o ubezpieczenie w ZUS czy
    > raczej o polisę np. OC?

    Nie wiem, skad ci przyszedl pomysl OC? Chodzi o to co napisalem
    powyżej - otrzymanie zasiłku pogrzebowego od ZUS po otrzymaniu takiej
    informacji od pracownicy urzędu.

    > Sądząc po tym opisie, może zajść sytuacja że ta zmarła osoba była np.
    > rencistką - albo może miała prawo do renty (fizycznie jej nie otrzymując).

    Byla osoba samotna, bez prawa do swiadczen. Bedac osoba niezaradna
    zyciowo, niemal tulala sie i korzystala z zyczliwosci ludzkiej, ale
    watek dotyczy czego innego. Odpowiedzialnosci pracownicy ZUS za
    udzielone informacje. Pracownica zostala zupelnie poinformowana, a
    wprowadzila blad, ktory pociaga za soba skutki dla zywej osoby - mojej
    znajomej. Chodzi tu bardziej o analize sytacji, jak ma postąpić osoba,
    która otrzyma taka informacje od ZUS, pamiętając ze w takiej sytuacji
    - śmierci - zwykle można działać emocjonalnie i trzeba szybko. Nie
    można odwlekać pogrzebu zgodnie z formalnymi terminami KPA