  • Data: 2010-03-24 20:31:54
    Temat: Re: Odpis aktu urodzenia - po co?
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> szukaj wiadomości tego autora

    > W tym przypadku chodzi pewnie o wykazanie, że się urodziłeś (nie chcą
    > wydawać dowodów na nieistniejące osoby). Nie oczekujesz chyba, że biurwa
    > Ci uwierzy na ładne oczy?

    No jasne - ale wydając mi dowód osobisty już raz sobie udowodnili, że się
    urodziłem, prawda? Dowód osobisty jak sama nazwa wskazuje, jest dowodem,
    więc nie wiem po co potrzebują dodatkowych dowodów w późniejszych sprawach.

    Czyli te wielokrotne okazywanie aktu urodzenia to niby dowód na to, że nie
    zmieniłem płci, imienia i nazwiska. Ale dlaczego potrzebują tego w kilku
    konkretnych sprawach, a w innych nie?

    Poza tym, mam nadany numer PESEL, który jednoznacznie mnie identyfikuje. Gdy
    zmienię płeć, imię, nazwisko, PESEL mam ten sam, prawda? Mam dowód osobisty,
    w dowodzie jest PESEL, PESEL jest jednoznacznie powiązany z moim aktem
    urodzenia, który pokazałem, żeby otrzymać PESEL. Po co więc akt urodzenia?

    Wydawało mi się, że wręcz sensem istnienia numeru PESEL jest to, żeby urzędy
    mogły sobie zobaczyć informacje o mnie, bez konieczności przynoszenia przeze
    mnie niepotrzebnej makulatury.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]