    From: Markus Sprungk <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury VAT
    Date: Tue, 18 Sep 2007 22:42:09 +0200

    Grzegorz S. napisał(a):

    > Witajcie
    >
    > Rzecz dzieje się w RTV-Euro-AGD. Kupuję aparat fotograficzny.
    > Generalnie, z bólem, jestem przygotowany do zapłaty 100% gotówką.
    > Słyszę propozycję, że mogę wpłacić np połowę i resztę spłacić
    > w szesciu nieoprocentowanych ratach. Przystaję na to, bo zamrażanie
    > ponad 2000zł robi mi sporą różnicę. Gdy przyszła akceptacja z banku
    > wpłaciłem gotówkę, podpisałem umowę ratalną i poprosiłem o fakturę.
    > Dowiedziałem się, że nie otrzymam faktury, bo sprzęt wziałem na raty.
    > Mam działalność gospodarczą, w pewnym sensie związaną z fotografo-
> [...]

    Z reguły jest tak, że jeśli klient bierze na siebie jako osobę fizyczną
    sprzęt na raty to nie może być wystawiona faktura na firmę, chyba, że raty
    są na firmę

    W tym jednak wypadku moim zdaniem faktura może być spokojnie wystawiona,
    gdyż wziąłeś kredyt na siebie jako osobę prowadzącą samodzielnie
    działalność gospodarczą. Banku naprawdę nie interesuje na kogo jest
    wystawiona faktura. Dla niego się liczy podpisana umowa ratalna. Skoro nie
    chcą Ci wystawić tej faktury to daj sobie z nimi spokój i uderz do takiej
    firmy, gdzie nie będzie z tym problemu

    Dla mnie to jakaś dziwna sprawa, że Euro Ci nie chce wystawić faktury. Nie
    mam bladego pojęcia dlaczego...

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098