  • Data: 2004-08-03 11:21:51
    Temat: Re: Odległość drzew od muru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Aug 2004, Traaq wrote:

    >+ Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ > Mój budynek (ponad 50 letni) stoi w granicy działki.
    >+ > Sąsiad posadził drzewka
    >+ > pół metra od mojego muru po swojej stronie.
    >+ > Za kilka, czy kilkanaście laty korzenie będą rozsadzać mi ścianę
    [...]
    >+ jak urośnie to sprawa się zmieni bo
    >+ Art 144 kc właściciel nieruchomości powinien [...]
    >+ > Co zrobić, żeby nie doszło do uszkodzenia chaty?
    >+ wyczekać na właściwy moment i ...
    >+ art 150 kc Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie
    >+ korzenie przechodzące z sąsiedniego gruntu.

    Możesz technologicznie to przedstawić ?
    Wykopie wtedy fundamenty, ładnie przytnie korzenie przy granicy...
    ;)

    Oczywiście może wejść na teren sąsiada "celem przycięcia" ale
    przyciąć *na podstawie tego artykułu* tylko do granicy.
    Dobrze zrozumiałem ?? ;)

    A nie jakiś art. 5 KC ??
    Albo art. 140 lub 144 ???

    pozdrowienia, Gotfryd