  • Data: 2015-03-07 14:16:33
    Temat: Re: Odkurzacz ze śmietnika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Mar 2015, m wrote:

    > Wg mnie właściciel odkurzacza "porzucił z zamiarem wyzbycia się" (czy jakoś
    > tak to jest w KC) więc już przestał być właścicielem

    Przestał.

    > i każdy sobie to mógł wziąć.

    No właśnie... niekoniecznie.
    Wraz ze zmianą sposobu zbierania śmieci postanowiono, że właścicielem
    "odpadów" jest gmina.
    IMO skutek uboczny jest taki, że w momencie jak coś staje się "odpadem",
    już nie jesteś właścicielem tego odpadu, tylko wisi na Tobie obowiązek
    wrzucenia go do stosownego kubełka.
    Dotyczy to również np. odpadów "domowych" ktore *jeszcze* leżą
    we własnym kubełku w domu (dopiero przeznaczone do wyniesienia).
    Niewątpliwie zamierzonym skutkiem ubocznym jest, żebyś przestał
    być uprawniony do zrobienia z nimi (odpadami) "czegokolwiek" :>,
    ale drugim jest właśnie pojawienie się "kradzieży śmieci".
    Zwracam jak w poście obok uwagę na jeszcze jeden aspekt: wartość.
    Tak że "słowne ściganie" "kradzieży śmieci" IMVHO jest przerostem
    formy nad treścią ;)

    pzdr, Gotfryd