  • Data: 2011-03-28 07:54:40
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał(a):

    > Ale jak piszesz klientowi w licencji? Że może używać dowolnej liczy
    > instancji tego oprogramowania na dowolnej liczbie urządzeń w ilubądź
    > użytkowników jednocześnie? I na sublicencjonowanie też mu zezwalasz? Pod
    > warunkiem posiadania jednej sztuki nośnika instalacyjnego? Czy w ogóle nie
    > precyzujesz co mu wolno? Ty się nie masz z czego cieszyć, ty o swój
    interes
    > dbać nie potrafisz.

    Nie jesteś widocznie programistą to nie wiesz.
    Programista może zrobić tak, że program może
    uruchamiać się tylko na jednym stanowisku, nawet w sieci,
    lub na wielu stanowiskach jednocześnie. To zależy już od umowy.
    Ja robię programy księgowe dla konkretnych klientów,
    więc wszelkie problemy masowego sprzedawcy w moim przypadku
    mnie nie dotyczą. Ja mam wpływ, poprzez sieć www, na to
    czy użytkownik może korzystać z programu nawet w swoim domu
    poza pracą i na ogół nie robię z tego problemu, bo mam z klientami
    stałe umowy na tzw nadzór autorski.

    No nic myślę, że wątek już się wyczerpał i mogę jedynie skonkludować:
    wszystko zależy od umowy między stronami i z praktyki wiem,
    że im bardziej zrozumiała dla klienta, tym szybciej jest zdecydowany
    na jej zawarcie. A o mojej wiarygodności i stylowi współpracy mogą
    powiedzieć obecni klienci.
    Tak, dbam o interes klienta i nie tracę na tym.

    Pozdrawiam

    Andrzej.