eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdcięcie prądu lokatorowi mieszkającemu bez umowy i meldunku. Jakie konsekwencje? › Re: Odcięcie prądu lokatorowi mieszkającemu bez umowy i meldunku. Jakie konsekwencje?
  • Data: 2007-05-24 15:15:48
    Temat: Re: Odcięcie prądu lokatorowi mieszkającemu bez umowy i meldunku. Jakie konsekwencje?
    Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On May 24, 5:01 pm, "Samolnik" <j...@y...com> wrote:

    > Że się prawniczo zapytam: why?

    Może ja odpowiem (wg wiedzy którą posiadam i którą chciałbym
    zweryfikować).

    Według ustawy o ochronie lokatorów nie można osoby zamieszkującej dany
    lokal usunąć bez sądowego nakazu eksmisji. Nie pomoże nic brak umowy
    najmu ani brak meldunku - umowa była ustna i są świadkowie że dana
    osoba od dłuższego czasu zamieszkuje ten lokal.

    Załatwienie nakazu eksmisji to miesiące walki w sądzie a nawet po tym
    bez lokalu zastępczego nici z wyprowadzki.

    Zmiana zamku oraz wystawienie mebli za drzwi może wiązać się z
    następującymi konsekwencjami:

    - osoba wyrzucona może udać się na spoczynek do hotelu, koszta będą
    musiały być zwrócone po ewentualnej przegranej w sądzie,
    - można zostać oskarżonym o zawłaszczenie cudzego mienia (powiedzmy że
    lokator powie że miał 100.000zł w szufladzie szafki), potem to kwestia
    świadków itd.

    Wiem że to brzmi jak absurd ale w naszym socjalistycznym państwie tak
    niestety jest.

    Dlatego chciałbym się go pozbyć metodami bardziej cywilizowanymi - np.
    poprzez odcięcie prądu. Nawet tutaj mam wątpliwości prawne ale myślę
    że to może się udać.

    pozdrawiam,
    Heniek.