  • Data: 2005-09-01 22:08:15
    Temat: Re: Odbior ubezpieczenia po smierci ubezpieczonego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marian" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:df6qt1$33f$1@news.onet.pl...

    > Ok., ale jak jest w przypadku ubezpieczenia np. PZU? Czy to
    pozostałe
    > rodzeństwo może starać się otrzymać cześć tych pieniędzy, czy tylko
    osoba
    > wskazana ma prawo do całości kwoty? A jeśli nie było osoby
    wskazanej?

    W wypadku ubezpieczenia w PZU z tego co wiem, to nie wypłacą Wam,
    dokąd albo nie będzie Waszego zgodnego wniosku o sposób wypłaty do rąk
    spadkobierców, albo postanowienia sądu w tej sprawie.

    > Nie. Ostatnia emerytura przyszła już po śmierci. Kto ma do niej
    prawo i tak
    > jak w poprzednim pytaniu: czy wszystkie dzieci maja do tego prawo?

    Jeśli emerytura przyszła po śmierci, to osoba, która ją wzięła
    popełniła przestępstwo. No chyba, ze o śmierci nie wiedziała, ale w
    takim razie niezwłocznie po uzyskaniu tej wiadomości powinna ją
    zwrócić do ZUS-u.